starkaasikter

Direktlänk till inlägg 9 maj 2016

Sjuorna har fått iPads...!

Av Alexandra Nordin - 9 maj 2016 20:22

Hej igen!
Ledsen att jag knappt uppdaterar men jag vill att mina inlägg ska bli långa och välskrivna och just nu har vi massor av prov som jag måste plugga till och jag måste typ hetta upp mina känslor för att kunna skriva ett bra inlägg. Men läs detta och skriv gärna till mig vad ni tycker och era åsikter om detta ämne.

Sjuorna fick iPads
För ett tag sedan fick vi på skolan veta att sjuorna skulle få iPads som dom skulle kunna plugga och skriva sina skoljobb på och redan då blev alla åttor jättesura eftersom vi skulle inte få några. Jag vet inte hur niorna kände sig men dom hade typ fått egna datorer från våra datorskåp. Men vi åttor skulle inte få något. Det enda vi ''skulle få'' var att nästa år, när jag går i nian, kommer vi att ha datorerna alldeles för oss själva för då kommer årets sjuor och dom som blir sjuor nästa år att ha iPads. Men det värsta var att för någon vecka sedan fick vi veta att när dom går ut nian får dom behålla sina iPads. Det var då vi gick i taket. Först skulle sjuorna få iPads och inte vi och sen skulle dom få behålla dom. Visst jag har en iPad men jag avskyr att skriva på den för det är drygt om man inte har ett tangentbord som sitter ihop med själva iPaden och det får sjuorna till sina iPads. Men det finns en tjej i min klass som har dyslexi. Hon har en egen dator som hon får jobba på i skolans men dom kan man inte ta hem eftersom skolans datorer inte fungerar utanför skolan. Hon borde få en iPad men hon kommer troligen inte få det. Hon har berättat för mig att sammanlagt medan vi har gått i åttan har hon behövt jobba hemma mellan 11-12 timmar. Och typ 10 av dom timmarna är bara för att jobba ikapp i SO. Om vi skulle få iPads skulle vi kunna ta hem dom och jobba klart eftersom alla jag har frågat tycker att åttan är det jobbigaste och svåraste året på högstadiet. Och hittills fattar jag. Jag klarade av sjuan med hyfsade betyg, jag hade ett F, men nu har jag två och kommer kanske få fler eftersom jag orkar inte med skolan. Denna vecka skulle vi ha prov i SO, NO, bild och matte, och i matte har vi två delprov, men nu som tur är har vi bara matte och NO. Yay...
Förra måndagen fick sjuorna sina iPads och min klass blev galen. Jag ligger efter i flera ämnen och skulle behöva plugga hemma men jag har ingen dator hemma hos pappa och den hos mamma är nästan alltid upptagen.
Idag fick vi också tillbaka vårt prov som vi haft i svenska. En av mina kompisar vill jättegärna ha bra betyg i svenska precis som jag. Hon fick ett D och efter det pratade hon inte med någon tills vi slutade, men det var vår sista lektion så det var ju tur. Jag fick ett B, vilket många skulle säga är jättebra men jag var 4 poäng från ett A och jag är så himla sur efter det för jag vill så gärna ha ett A i svenska och just nu har jag B. Svenska, matte och engelska är dom enda ämnen jag är bra i så jag vill så gärna ha A i dom men jag har A i engelska, B i svenska och C i matte.
En sak som stör mig om att nästa års sjuor får iPads är att det årets nior, jag, borde få det i stället så att vi kan t.ex plugga till Nationella Proven.
Ledsen men jag är lite för upprörd just nu och jag har inte så mycket mer att säga nu så jag ska bara lämna er till att tänka på detta. Och som sagt var berätta gärna för mig vad era tankar är och vad ni tycker om detta.
Bye!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Nordin - 13 april 2016 13:28


Skönhetsideal Jag går i skolan och jag vet hur stressigt det kan vara att försöka passa in. Hur det kan vara att kännas som att man inte duger. Dom flesta tjeerna har väldigt dåligt självförtroende under puberteten. Jag vet för jag har kännt det. N...

Presentation

Jag heter Alexandra. Jag är 15 år och jag vill dela med mig av mina åsikter om samhället. Hoppas ni har kul när ni får ta del av dem.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om skönhetsidealen kvinnor ställs inför?
 Det är löjligt
 Det är rimligt
 Jag bryr mig inte så mycket
 Jag älskar dom
 Jag tycker det är snyggt
 Bara dom är sig själva är jag nöjda
 Det ser för jävligt ut
 Jag hatar dom
 Det är bara trams
 Varför fråga?

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards